Міжнародний семінар з розповсюдження результатів ERASMUS+ проєкту CLIMAN (31.01-01.02.2023 р., онлайн)
З 31 січня по 01 лютого 2023 р. у онлайн форматі пройшла Міжнародна конференція з розповсюдження результатів проєкту Еразмус+ з розвитку потенціалу вищої освіти CLIMAN «Синергія освітніх, наукових, управлінських та промислових компонентів для управління кліматом та запобігання зміні клімату / CLIMAN» 619119-EPP-1-2020-1-NL-EPPKA2-CBHE-JP. Захід проводився за участі всіх партнерів проєкту CLIMAN та за підтримки Міністерства освіти і науки України; Міжнародного проєкту «Асоційовані школи ЮНЕСКО»; Hochschule für nachhaltige Entwicklung Eberswalde (Eberswalde University for Sustainable Development), Німеччина; Громадської організації «Центр екологічних ініціатив «Екодія»; Екологічного Клубу Однодумців «ЛОТОС»; Європейського товариства дикої природи (European Wilderness Society); ІТ-компанії «SoftServe»; Карпатського біосферного заповіднику; Компанії «GlobalLogic» КПНЗ «Київська Мала академія наук учнівської молоді»; Національного природного парку «Голосіївський»; Національного природного парку «Гуцульщина»; Національного транспортного університету; Партнерської мережи «Освіта в інтересах сталого розвитку»; Програми малих грантів Програми розвитку ООН Глобального екологічного фонду; Центру розвитку кар’єри Університету «КРОК» та Чорнобильського радіаційно-екологічного біосферного заповіднику.
У рамках заходу учасники проєкту CLIMAN презентували результати наукової діяльності та навчально-методичні розробки щодо діяльності відносно попередження, пом’якшення наслідків та адаптації до зміни клімату.
Робота конференції походила за секціями:
- Секція 1: Перспективи створення центрів кліматичного менеджменту в закладах загальної середньої освіти.
- Секція 2: Екологічна безпека в умовах глобальних викликів як вагомий пріоритет у формуванні освітніх програм з кліматичного менеджменту.
- Секція 3: Пріоритети міжнародного проєкту climan в контексті розвитку сучасної неформальної освіти: розробка «дорожньої карти» щодо реалізації політики з кліматичного менеджменту.
- Секція 4: Стратегії взаємодії та оптимальні моделі для синергії освітнього та промислового компонентів в управлінні кліматом.
- Секція 5: Екологізація освітньо-професійних програм як складова формування екологічної культури суспільства.
Також у рамках проєкту працювала «Платформа відкритих лекцій», спікером виступила завідувач кафедри екології ХНАДУ, д. т. н. професор Наталія ВНУКОВА з лекцією «Сучасна трансформація освіти. Екологічний тренд».
Захіл відбувся за участі координаторки Національного Еразмус+ офісу в України Світлани ШИТІКОВОЇ, яка наголосила на правилам реалізації проєктів відповідно до Програми та українського законодавства. Спікер наголосила про основні пріоритети під час впровадження проєкту з фокусом на подолання викликів та наслідків війни, сучасність та інноваційність контенту, методологій, ресурсів та результатів, а також інклюзивність і використання цифрових та зелених технологій. Також, спікер підкреслила, що Еразмус+ є вагомим інструментом для виконання домашнього завдання щодо членства України в ЄС і впровадження реформ у сфері вищої освіти та розвитку інтернаціоналізації в українських університетах.
Світлана ШИТІКОВА, звернула увагу, що для постійної підтримки команд проєктів з України під час воєнного стану, щоб справитись зі всіма викликами та для постійного інформування про ситуацію в Україні, обмін досвідом і співпрацю створені Телеграм чат та спеціальна сторінка на вебпорталі НЕО в Україні (українською та англійською мовами).
Окрема сторінка для виконавців проєктів – містить корисні матеріали, шаблони перекладів та іншу практичну інформацію для виконавців (українською та англійською мовами). Методичні рекомендації для українських виконавців проєктів підготовлено українською мовою та для координаторів проєктів і партнерів з країн-членів Програми – англійською мовою.
Щодо якості результатів проєктів, особливо тих що включають розроблення нових чи модернізацію існуючих освітніх програм чи окремих курсів/модулів, а також інших пов’язаних з впровадженням інструментів Болонського процесу, поінформовано про важливість використання та вивчення сучасного досвіду й ресурсів саме партнерів даного проєкту з держав-членів ЄС і користуватись матеріалами розробленими Національною командою експертів з реформування вищої освіти (в розділі – бібліотека).
Також, координаторка звернула увагу на необхідність активного поширення інформації про проєктну діяльність та результати і можливість розміщувати інформацію на спеціальній сторінці новин проєктів Еразмус+ на вебпорталі НЕО в Україні (англійською та українською мовами) та на Інтернет ресурсах Міністерства освіти і науки України. Сторінка з базою проєктів містить інформацію про всі проєкти профінансовані ЄС за участі України, то ж є корисним ресурсом для міжпроєктної співпраці та синергії (українською мовою та українською мовами).
Викладачі кафедри екології ХНАДУ, які забезпечують методичний супровід освітніх компонентів навчального модулю «Кліматичний менеджмент», та здобувачі другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю 101 Екологія, ОПП «Екологічна безпека», що навчаються за навчальним модулем «Кліматичний менеджмент» представили 31 доповідь кліматоорієнтованої тематики.Всього у рамках заходу прийняло участь більше 100 учасників.
Щиро дякуємо організаторам заходу за створення масштабної і найактуальнішої професійної міждисциплінарної платформи в рамках проекту «CLIMAN» для обміну думками, ідеями та практичними підходами та можливостей набуття «soft skills» широкої зацікавленої аудиторії щодо реалізації діяльності з попередження, адаптації та пом’якшення наслідків зміни клімату.
Інформацію підготовлено Харківським національним автомобільно-дорожнім університетом.